پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 18 مرداد 1398

مسئول نقل ترددی حج 98 : انتقال 78 هزار زائران ایرانی به سرزمین عرفات از عصر امروز با 470 دستگاه اتوبوس

مرتضی آقایی در این رابطه توضیح داد : عملیات انتقال زائران اهل سنت از ساعت 6 صبح امروز به منا آغاز شد و تا این لحظه کلیه اتوبوس های مورد نیاز برای انتقال این گروه از زائران در اختیار مجموعه ها و کاروان ها قرار داده شده است.
وی افزود: امید است انتقال زائران اهل سنت که 10 هزار و 691 نفر هستند با همکاری نیروهای راهنمایان نقل ترددی تا قبل از ساعت 14 به منا به انجام برسد.
وی عنوان کرد: در مرحله بعد، از ساعت 14 اتوبوس های مربوط به انتقال سایر زائران از پارکینگ خارج و در اختیار سایر کاروان ها و مجموعه های اسکان یافته در مکه قرار داده می شود تا از ساعت 16 انتقال سایر زائران به سرزمین عرفات را شروع کنیم.
آقایی گفت : در این مرحله حدود 78 هزار زائر در سه رد توسط 470 دستگاه اتوبوس از مکه به سرزمین عرفات انتقال می یابند .
وی افزود : کلیه مراحل عملیات شامل تعداد اتوبوس هایی که از پارکینگ خارج می شوند و زمان رسیدن آنها به هتلها و انجام مراحل انتقال زائران از هتل ها به منا توسط هر یک از اتوبوس ها و آمار خروج زائران از مکه مکرمه به سمت منا و تعداد زائران خروجی از مکه توسط سامانه نقل ترددی رصد می شود .
مسئول فناوری اطلاعات حج تمتع سال 1398 نیز در خصوص عملکرد سامانه رصد نقل ترددی گفت: به منظور نظارت و مدیریت انتقال حجاج به منی، سامانه ای موبایلی طراحی شده است و در اختیار راهنماهای اتوبوس ها که عوامل کاروان های حج هستند قرار گرفته است. 
محمدتقی افزود: راهنمایان بر اساس نقشه و مسیری که روی گوشی خود مشاهده می کنند، زائران را به منا منتقل می کنند و از قابلیت های سامانه، امکان ثبت رویداد است که در صورت بروز هر رویدادی از قبیل توقف کامل ، تصادف، خرابی اتوبوس و ... راهنما در اسرع وقت موضوع را به اطلاع اتاق کنترل عملیات می رساند.
مسئول فناوری اطلاعات حج تمتع سال 1398 عنوان کرد:همزمان در اتاق کنترل، داشبوردی طراحی شده است که تردد اتوبوس ها را نمایش می دهدو اگر اتوبوس از مسیر اصلی خارج شود، در داشبورد نمایش داده شده و مدیر عملیات طی تماس با راهنما، از آخرین وضعیت اتوبوس و حال حجاج مطلع می شود.

روتیتر